Pokanje po podvozju - AR 159

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

alfasan napisal/-a:Situacija z roko.

Kot prvo moram napisati, da sem še vedno mnenja da je alfa sekret od avta !!!
Zadeva se je močno zapletla.
Namreč danes je bila roka zamenjana strokovno na pooblaščenem servisu (roka TRW je bila kupljena pri trgovcu z avto deli v Sloveniji)
Da ne bo nesporazuma kaj pomeni strokovno. Amortizer odstranjen, roka zategnjen z momentom, ko je bila v vodoravnem položaju.
Roka je počla po prevoženih 1,5 metra.

Takoj sem obvestil trgovca o nastali situaciji.
Ker me želijo imeti malo za čiv čiv, bom verjetno prisiljen pri reševanju poseči po pravnem institutu.
O zadevi bom seveda obvestil tudi pristojno inšpekcijo.
Namreč kljub mojemu opozorilu, da gre verjetno za serijsko napako, niso ukrepali. Roke (4 komadi) bi lahko bile v določenih okoliščinah smrtno nevarne.
Ta trgovec roke ni imel na zalogi, zato mi je pri zagotovitvi nadomestnega dela priskočil na pomoč en možakar, brez katerega bi kar nekaj forumašov že pocrkalo ali pa bankrotiralo. Hvala!!

Na servisu so mi prav tako posodili nadomestno vozilo, da sem lahko šel po novo roko in da sem lahko šel domov. Hvala tudi njim.

Jutri je nov dan, mene pa mineva potrpljenje. Kaj bomo opravili z avtom in kaj bom opravil s tem trgovcem bom sporočil. Vse zelo objektivno in korektno, toda na koncu, da ne bom do koga krivičen in mu neopravičeno naredil škodo.

Za enkrat pa je njihov prvi odgovor na moj mail poslovno in v določenem delu tudi pravno nekorekten.

Če kdo misli, da je alfa ok in zanesljiv avto. Močno se moti. In hvala bogu, da osebe določenih poklicev ne vozijo alf, saj je njihovo delo preveč pomembno, da bi zaradi italijanskega šalebajzeraja trpela kakovost njihove storitve.

Kaj je pri alfi najboljšega??
Hladno pivo v hladilni torbi, kadar 12V priključek deluje.
in
Zavist drugih, ker mislijo, da imamo lastniki full denarja, da si lahko privoščimo vzdrževanje te kočije z standardom zanesljivosti iz leta 1918.
Ti pojma nimas kaj govoris... Zgornja roka ima drsno puso in sploh ni vazno kdaj jo zategnes, kaj je pocilo po 1.5m?
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Josephe
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1164
Pridružen: Ne Jan 18, 2004 10:18 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

lizard napisal/-a:Mogoče pa so puše zategnili ko je avto bil dvignjen (in kolo v najnižji točki) in je pušo preveč napenjalo, pa je predčasno odpovedala?
Verjetno zaradi tega ( tle bi pasal smajli, ki kaže s prstom gor, pa ne un k se še reži zravn ).
In kolkr jaz vem, je počil kovinski/alu del roke, kjer je puša vpeta. Na kratko "ohišje" puše.
Nism pa zih.

LP
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Počil mu je aluminij - najtanjši del pri puši. Lahko je napaka na ulitku ali pa prevelik zunanji premer puše/napačno ujemanje.
Slika
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Če imajo zogrnje roke, kot pravi Alan pri 159ki dejansko drsne puše (kot je to pri 147/156/166/GT), potem res ni važno pod katerim kotom je puša oz. roka zategnjena.

Sem mislil, da je taka rešitev veljala samo pri starejših modelih.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Ni problem v zategovanju. Problem je toleranca ali pa napaka na materialu in to 4x.
Vsakic kupljena pri istem in vedno TRW.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Da niste kupili napačne, ker sta 2 različici, do letnika 2008 in od 2009 dalje ...
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Počila zvočno ali prava mehanska odpoved. Za oboje je vsaj po mojem krivo šalabajzerstvo proizvajalca. 100% gotovo so imele prvovgradnje kvalitetnejši material, ker če bi to počeli novi avtomobili bi jih nehali proizvajati že leta 2007. Razen, kot sem že pisal če se je vsem podvozje-šasija na desni strani med tem časom zamaknilo ali zvilo iz osi vrtenja.

Mogoče bi bilo vredno pričeti razmišljati, glede na padanje kvalitete teh delov, da bi se v te roke "pričelo" nameščati mazalne niple, kar bi bilo teoretično mogoče, v bistvu je potrebna le izvrtina skozi obroč roke na tej puši (s spodnje strani zaradi podmazovanja) do kovinskega drsnega tulca (ravno skozi plastiko). Nekaj podobnega so delali na 147.

V alu obroču roke pa vrezat M6 navoj in privit noter nipl. Nevarnost je lahko le ta da bi pritisk masti ločil plastiko od gume in mazal (tudi) napačen del. Nekaj podobnega temu:

Slika

Zagotovo je zračnosti med plastiko in železom (glede da je drsni spoj) povsem dovolj za prehod kake rdeče (sintetične) masti iz mazalke. Če bo kak junak to preizkusil bi bilo dobro dobiti kak feedback.

Tako imaš globinsko mazanje z mastjo, z razliko sprayanja ki nekih tlakov kot so prisotni v tem stiku ne zdrži ali pa sploh ne prodre dovolj globoko v stik. Če bi to zdržalo po 4000 km potem ne bi bila nobena težava občasno volan zasukat v skrajno lego in odspodaj brez kakršnekoli demontaže, nabasat malo masti.

Ker če se prav spomnim tudi TRW-jeve posamične puše so na tem spoju mastne.

Zgolj v razmišljanje,pa ne se jezit če strojniško kaj ne gre skupaj. :wink:

P.S. Sem videl informacijo o poku;
Če pa mu je počil aluminijast obroč roke, potem je bila lahko izvrtina premajhna, puša prevelika ali pa prešanje puše v roko iz osi in na silo kar je pretegnlo-napelo material. Pri tem pokanju pa resnično ni nobenega pardona ali pa sploh veze z montažo. Srečno!
Uporabniški avatar
Gregson007
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 7744
Pridružen: So Mar 29, 2008 7:33 pm
Vozilo: LaFa ...... 404
Kraj: Laibach

posredujem fotomaterial na željo nesrečnika, ki se trenutno brezskrbno potika po Češki

Slika

Slika

Slika




@sany; Kozel pivo anlage
Slika
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

alfa_samec napisal/-a:Da niste kupili napačne, ker sta 2 različici, do letnika 2008 in od 2009 dalje ...
Da na koncu res ne bo to.. :P
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Po številkah sodeč je tole OE 51835398 in je za avte letnik 2/2009 dalje. Razlika med letnikoma pa je v teži vozila in določenimi alu komponentami ...
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Gregson007 napisal/-a: Slika

[/size]
Tole sliko je tudi meni poslal. Sany ma blazno nesrečo s temle... Mi pa slika sproži več vprašanj kot odgovorov. Ma kdo kako roko (izrabljeno seveda) za v znanstvene namene donirat? Bi jo rad na rentgenu pogledal, pa mogoče razrezal... Sumljivo mi je, da tako enostavno poči material (kljub dokaj tanki steni). Zdaj lahko je res problem v napačni roki, kot je nekdo omenil, ampak še zmeraj mora biti nekaj narobe na roki sami.
Slika
Josephe
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1164
Pridružen: Ne Jan 18, 2004 10:18 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

alfa_samec napisal/-a:Da niste kupili napačne, ker sta 2 različici, do letnika 2008 in od 2009 dalje ...
Sodeč po TRW katalogu je prava:
https://www.trwaftermarket.com/en/catal ... t/JTC1304/" onclick="window.open(this.href);return false;

LP
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Letnik 2006-2008 in letnik 2009 in dalje nista imela istih rok.

TRW material za modelno leto do 2008 (do proizvodnega časa 15/02/2009) je 51787336 (desna zgornja) in 51787337 (leva zgornja).

Potem pride posodobitev in 51835398 (desna zgornja) ter 51835397 (leva zgornja) sta vgrajevani od 15/02/2009 dalje, razlika je pa v debelini materiala in določenem kotu (razmerje je iz 1:10 zmanjšano na 1:6, ker je vozilo lažje).

Primerjava oberh rok:
Slika

Del, ki so ga oni vgradili (JTC1304) ima OEM številko 51835398 in je namenjena za vozila po datumu izdelave 15/2/2009.

Njegov avto je pa citiram z njegove galerije "Alfa romeo 159 2.4 jtdm 154 kW, sport wagon, letnik 9/2008, barva: blu oltremare".

Vgrajevali so napačno roko, ki ni primerna za to vozilo ampak za lažje, ker je tanjša in ima malo spremenjeno obliko. Tudi, če jo bodo vgradili 100x bo vedno odpovedala, ker ni namenjena za to vozilo. On rabi po TRW katalogu JTC1302 za desno stran in 1303 za levo https://www.trwaftermarket.com/en/catal ... t/JTC1302/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
GORA
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 740
Pridružen: Ne Nov 25, 2007 11:06 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa 159 SW 2.0JTDm TI & Alfa 75 1.6ie
Kraj: Ljubljana

Tudi jaz sem preveril,res bi on rabil JTC 1302.Očitno so mu napačno prodali,in to večkrat.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Po mojih informacijah je edina razlika teh rok v konusu končnika zgloba, ki pri starejših nalega na kovinski premnik in je 1/10, novejših pa na aluminijast premnik in je 1/6. Posodobitev premnikov je del programa zmanjševanja teže. Geometrija in delovanje roke pa bi morali biti enaki. Če se je montiralo novo roko na star premnik je zgolj končnik roke ostal za kak milimeter višje vendar pa so sile na del s pušo povsem enake, nenazadnje je hod te roke ohoho neprimerno večji kot ta dva milimetra. V končni fazi bi bilo bolj narobe, če bi tlačili staro roko v nov premnik, ker bi po vsej verjetnosti končnik v premniku opletal. Zgornja roka zgolj spremlja ali določa nagibe kolesa in se mu prilagaja, če že, bi bile največje razlike sile na zglobu končnika, kot pa na pušah ali roki. Če bi obveljalo da zaradi teh dveh milimetrov višje postavljenega končnika lomi material roke, potem ne bi prodajali kompletov za športno nastavitev te roke, kjer si lahko popravljaš nagib (zvon) kolesja z ekscentri. Tako da po mojem mnenju je v tovrani kjer proizvajajo roke vajenec nastavil slabo stroj, ki porezka te luknje in ležišča (to ni samo ulitek!), tisti, ki je na preši vtiskal puše pa je tudi zatajil, ker ni gledal kazalca sile. Tako ali je material prenapet ali pa zelo, zelo slabe kvalitete.

Za TRW bi bilo ugodneje prvo, ker je človeški faktor kot pa drugo, kar pomeni slaba vhodna kontrola materiala in proizvodnje s čimer si lahko samo mislimo kaj vse to potegne za sabo. Pri takih napakah bi moral trgovec nemudoma kontaktirati zastopnika ali tovarno, zahtevati prevzem in zamenjavo vseh dobavljenih rok in zadevo rešiti še preden pride do forumov, ki so vidni ne samo v Sloveniji temveč povsod, kjer iščejo ključne besede v iskalniku. Slikovni material je še posebej velika antireklama, ker zelo nazorno pokaže proizvajalca, napako in si vsakdo lahko sam ustvari mnenje o kvaliteti, ki je v tem primeru več kot zatajila,
Odgovori
  • Informacija