Hvala lepa ElBarto za odgovore, poleg ostalega me zanima morebitna garancija ob nakupu Stelvia, saj sem opazil, da na platformi Mobile.de ob posamezni ponudbi Stelvia ter navedbi opreme, piše tudi kolikšna je garancija, v tem primeru sem gledal letnik 2020 in piše, da ponujajo 1 leto garancije. V odgovoru, ki sem ga prejel kasneje z njihove strani ob izraženem interesu za nakup, pa so mi zapisali, da velja Garancija samo za vozila, ki se vozijo v Nemčiji. Kako se to sklada z obljubami tovarne Alfa Romeo, ki ponuja za nova vozila 24 mesecev splošne garancije + možnost Jamstvo 5 plus in sicer:
Kupec s to pogodbo podeljuje nepreklicno pooblastilo pooblaščenemu prodajalcu, da v
njegovem imenu pri zastopniku za vozila Alfa Romeo v Sloveniji, podjetju Avto Triglav d.o.o.,
Ljubljana, Dunajska cesta 122, SI - 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: Avto Triglav) uredi vse
potrebno za aktiviranje Jamstva 5 Plus.
Jamstvo 5 Plus prične veljati:
za storitve popravila in Asistence Alfa Romeo v Sloveniji po izteku 24-mesečne redne
garancije,
za storitve popravila tovarniških napak lakiranja po izteku 36 – mesečne garancije
za lak,
pri čemer za obe navedeni garanciji jamči proizvajalec vozil in jo natančneje opredeljuje
Garancijsko servisna knjižica vozila in veljavna zakonodaja, predvsem Zakon o varstvu
potrošnikov (ZVPot) in Obligacijski zakonik (OZ).
Jamstvo 5 Plus skladno s to pogodbo velja in zagotavlja kupcu pravico do brezplačnih storitev
do petega leta starosti Vozila, ki se šteje od datuma izročitve 1.1.2022 Vozila , to je do datuma
1.1.2022 ali do skupno prevoženih 120.000 km. Velja pogoj, ki nastopi prej.
Posebni pogoji za veljavnost Jamstva 5 Plus so med drugim:
- Kupec je dolžan Vozilo v celoti vzdrževati, t.j. izvajati vse redne in izredne servise v
pooblaščeni servisni mreži Alfa Romeo, ki jo je na ozemlju Republike Slovenije
vzpostavil Avto Triglav.
- Kupec je v celoti seznanjen s tem, da je programirano vzdrževanje potrebno izvajati v
pooblaščenih servisih za vozila Alfa Romeo skladno s predpisanim številom prevoženih
kilometrov (vsakih prevoženih 15.000 km za bencinski motor oz. prevoženih 20.000 km
za dizelski motor) po načrtu programiranega vzdrževanja ali najmanj enkrat letno, pri
čemer velja tisti pogoj, ki nastopi prej.
- Kupec je dolžan izvesti menjavo motornega olja in filtra na vsakih prevoženih 15.000
km za bencinske oz. prevoženih 20.000 km za dizelske motorje ali najmanj enkrat letno,
pri čemer velja tisti pogoj, ki nastopi prej. Ne glede na priporočeno število prevoženih
kilometrov pa pogodbeni stranki izrecno soglašata, da obveznost menjave motornega
olja nastane nemudoma, ko kontrolni sistem v Vozilu kupca aktivira opozorilno lučko
za olje. Kupec je seznanjen z dejstvom, da se opozorilna lučka lahko aktivira med
drugim tudi zaradi težkih pogojev uporabe vozila, kot so: izjemno kratke relacije v
hladnem obdobju, pogosti zagoni motorja, daljše mirovanje vozila, dolge vožnje z nizko
hitrostjo, vleka prikolice, in drugi razlogi.
- Kupec je dolžan programirano vzdrževanje ter menjave motornega olja in filtra opraviti
najkasneje do izteka omejitev, navedenih v prejšnji alineji. V primeru kakršnekoli
prekoračitve predpisanih servisnih intervalov oziroma menjav motornega olja in filtra,
vse pravice iz Jamstva 5 Plus nepreklicno prenehajo veljati na podlagi same pogodbe
in kupec od dneva prekoračitve dalje ne more več izvrševati pravic iz te pogodbe.
- Kupec je dolžan poleg rednega vzdrževanja v pooblaščeni servisni mreži Alfa Romeo
izvajati tudi vsa morebitna ostala popravila, vključno s kleparsko-ličarskimi deli.
- Kupec je seznanjen s tem, da se vzdrževanje in popravila, vključno s kleparsko
ličarskimi popravili, izvajajo izključno z originalnimi nadomestnimi ali z obnovljenimi
originalnimi nadomestnimi deli in priporočenimi mazivi, ki jih dobavlja Avto Triglav.
Pogodbeni stranki izrecno soglašata, da v primeru, če kupec ne izpolni katerekoli od zgoraj
navedenih obveznosti, vse pravice iz Jamstva 5 Plus nepreklicno prenehajo veljati.
Glede na vse skupaj, pa se morebitni kuper ter omejujoča določila o garanciji ter vseh določilih in klavzulah, res vpraša za takšno monopolno nepreklicno pooblastilo in obnašanje podjetja zastopniku Avto Triglav d.o.o. ter podeljenih pravic s strani Alfa Romeo, kar še dodatno omejuje lastnike vozil Alfa Romeo ter določila svobodnega tržišča v Sloveniji, posebej pa v primerjavi z ostalimi proizvajalci ter prodajalci osebnih vozil v Sloveniji, ki ponujajo tudi do 12 letno garancijo...
Ob novem zakonu o Varstvu potrošnikov, pa se uvajajo tudi novosti pri nakupu rabljenih avtomobilih, ki veljajo po 26,januarju 2023:
Vsi, ki kupijo rabljen avto po datumu začetka veljavnosti zakona, morajo vedeti za nekaj ključnih sprememb. Za vse rabljene avte, kupljene pri trgovcu z vozili pred 26. januarjem 2023, je veljalo, da mora prodajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje vozila za obdobje najmanj enega meseca.
Novi zakon o potrošnikih garancijo enega meseca, kar je sicer zelo kratko obdobje, ukinja. Se pa hkrati uvaja pomembna sprememba pri "stvarni napaki", preko instituta katere je lahko potrošnik že doslej uveljavljal pravice za nedelujoče vozilo še eno leto. Ta del starega zakona še vedno velja za vozila, kupljena pred zgornjim datumom.
Novi zakon o potrošnikih pa ne govori več o stvarni napaki blaga, temveč o njegovi neskladnosti. Za vsa rabljena vozila, kupljena po 26. januarju, je ugotovljeno neskladnost načeloma mogoče uveljavljati kar dve leti. Načeloma, a obstajajo tudi zanke.
Nekaj pomembnih členov novega zakona o varstvu potrošnikov:
Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga.
Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, se lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, [...], vendar ta rok ne sme biti krajši kot eno leto.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.
Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
[Lahko] potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
S pogodbeno določbo ni mogoče omejiti ali izključiti odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga, kot je določena s tem zakonom.
Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.
https://www.zurnal24.si/avto/iz-druge-r ... tih-400481
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO7054