Klubski test: Tonale

Tehnične teme o Tonale

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

1664046399312.jpg
UVOD

Kaj vidite, ko pogledate Alfa Romeo Tonale? Nezaželjen SUV ob katerem se zgražate? Prekrasen oblikovno moderen avtomobil za dnevno uporabo? Vsake oči naj bi imele svojega ''malarja'' zato o videzu Tonale ne bomo razpravljali. Tudi jaz osebno nisem pristaš t.i. križancev oz. SUV vozil, ampak glede na to, da gredo praktično vsi proizvajalci v to smer (ja, tudi Ferrari!) potem je edino logično in pravilno, da ima tudi Alfa Romeo svojega predstavnika v tem segmentu.

Jaz vidim v njemu Alfo 33 1.3, Alfo 145 Junior, Alfo GT 1300, konec koncev tudi Giulietto 1.4, če se dotaknem moderne zgodovine.. Ampak zakaj, saj so to oblikovno tako drugačni avtomobili? Zato, ker so vsi omenjeni modeli imeli enak cilj in to so prodajne številke oz. povečevanje prodaje.

Alfa Romeo je vseskozi v svoji zgodovini tako ali drugače morala poskrbeti, da se njihovi modeli prodajajo in da znamka preživi. Trg oz. končni kupec pa je tisti, ki narekuje, kaj se prodaja. Trenutni kupci pa si želijo križancev. Takšen je pač trend.
Zagotovo se vsi strinjamo, da bi v idealnem svetu Alfisti želeli imeti na voljo samo ''spiderce'', coupe-je in športne limuzine ampak žal je realnost drugačna. Tonale je usmerjen v več ali manj en cilj in to je najboljša možna dobra prodaja novega modela za ekonomsko rast znamke. Če bo prodaja zadovoljiva pa bo znamka izdelala verjetno kakšno specialko v zgoraj omenjenih izvedbah. Držimo pesti in upajmo na uspeh Tonale.

Seveda je pa Alfa Romeo iz ponujenega naredila najboljše možno. To se direktno prenese v drzen dizajn, najmodernejšo tehnologijo, ustrezno ceno in najboljšo možno vozno izkušnjo glede na težo in velikost vozila. Verjemite mi, ko vozilo opazite na cestišču v masi ostalih vozil iz nje Tonale izstopa kot luna ob jasni noči.

Kljub temu, da smo v test dobili zgolj 130 konjsko različico (najmočnejša obljubljena 275 konjska še niti ne obstaja, njen prihod je planiran na 2023) je Tonale odličen avtomobil za vsakdanjo uporabo. Drznem si tudi trditi, da je Tonale odlična Alfa Romeo, čeprav marsikomu – še posebej Alfistom – ne bo po godu.



ZUNANJOST

Kot uvodoma omenjeno o okusih ne bomo razpravljali, je pa prav, da se izpostavi nekaj ključnih elementov. Še posebej luči in platišča Tonale naredijo nekaj res izstopajočega. Dobrodošel je tudi detajl, da se vzorci na zadnjih in sprednjih lučeh ustrezno odzoveta, ko vozilo odklepate/zaklepate. Pri odklepanju svetlobni vzorec izhaja iz logotipa, pri zaklepanju pa v obratni smeri. Všečno!

Alfa je v živo videti večja kot na slikah, ne morem pa mimo opazke, da pod določenim kotom izgleda čudno. Ampak to je samo moja subjektivna opazka pogled, tako kot celoten test.

K sreči to ni moteče, ker je celota lepo izpeljana. Izstopanje Tonalke se vidi npr. ko smo parkirali v Trstu, je marsikateri mimoidoči pogledoval vozilo zunaj in znotraj ter z odobravanjem pokimaval. To je dovoljšen razlog, da lahko rečemo, da je Tonale lepa.

NOTRANJOST

Na testu smo imeli izvedbo Speciale, ki vsebuje praktično vso možno trenutno opremo.

Tukaj je Alfa Romeo naredila pravilno potezo in nadaljevala odlično ergonomijo iz Giulie in Stelvia z manjšimi spremembami. Prestavna ročica je drugačna zaradi drugega menjalnika (prejšnji ZF8 je zamenjal DTC7).

Po mojem mnenju je odlično izpeljana tudi ambientalna osvetlitev. Podnevi je nad osvetlitvijo zelo všečen vzorec, ki popestri kabino, ponoči pa prijeten LED trak na katerem lahko seveda izbirate različne barve. Zame rdeča :)

1664046571841.jpg
Sprednja sedeža sta odlična. Izbira materialov je izjemna, prav tako bočni oprijem in splošna udobnost. Brez pripomb.
Uporabniški vmesnik (infotainment) je odziven in enostavno prilagodljiv (radio, navigacija, ....). Števci na ekranu za volanom se lahko prilagajajo ne glede na vozni program. Z android telefonom sem se povezal v parih sekundah preko Bluetootha. Nisem pa iskal globine digitalnih funkcij, ker me to ne zanima. Bistveno bolj zanimivo mi je bila sama vožnja in vse v povezavi s tem.
1664046552719.jpg
Zadnja klop na drugi strani je pa popoln kontrast. Ob dolgi poti (Latkova vas - Trst in nazaj) je partnerka ves čas sedela v prisilni drži in nikakor ni mogla najti udobnega položaja. Sedeži na zadnji klopi so trdi in nič kaj udobni. Tukaj bi se lahko bolj potrudili. Je pa vsaj dovolj prostora za noge in tudi za otroški sedež.
1664046480543.jpg
Prtljažnik je okoli 500 litrov, vanj npr. otroški voziček spravite brez težave. Ima seveda tudi dvojno dno, kot je že standard v teh časih.

VOZNE LASTNOSTI

Ob prihodu novega modela se vsi Alfisti bojimo, če se slučajno nova Alfa ne bi dobro vozila. Tudi sam sem se z rezervo lotil omenjene teme ampak zaman.
Sam motor kot tak sicer ni presežek. 130 konjski turbobencinar je ustrezno odziven vendar pod pogojem, da je vozilo v načinu D in da sami upravljate z menjalnikom. V nasprotnem primeru pritisnete na plin in se nekaj sekund ne zgodi nič. Prvo da sistem ugotovi, da ste pritisnili na plin, potem da menjalnik prestavi v nižje prestave (ni najbolj odziven) in potem še, da se motor zbudi. Zvočne kulise od njega ni za pričakovati, karakterja nima.

Hibridni del Tonale je po mojem mnenju bolj za uporabo na papirju kot pa v praksi. Elektromotor zmore do najvišje hitrosti do 25 km/h na ravni cesti. V praksi se to preslika v 30 cone in krožišča, vse ostalo je ves čas bencinski motor.
Če se spuščate po klancu bo motor izklopil že praktično takoj, v hrib samo z elektromotorjem ni mogoče.

Je pa za vsakodnevno uporabo ''služba - dom + gneča'' in občasno dinamično vožnjo popolnoma zadovoljiv. Ni pa to Giulietta QV ali Giulia/Stelvio 2.0 kaj šele kaj bolj športnega. Treba je razumeti, da Tonale ni izrazito športna Alfa Romeo.

To pa ne pomeni, da se Tonale ne da voziti dinamično! Tukaj leži največje presenečenje. Enostavno uživa na regionalnih cestah pri lepih zavojih. Nagiba v ovinkih za takšno maso in obliko vozila NI. Verjetno k temu pripomorejo nizko presečne gume in 20'' platišča ampak vseeno. Volan je dovolj direkten, da daje občutek zelo suverene lege na cesti. Res presenetljivo. Po (zgolj) občutku imam na svoji Giulietti več nagiba v ovinkih kot tukaj.

Dober nagib lahko potrdijo praktično vsi, ki so se na 15. Kačjih uricah vozili na sovoznikovem sedežu čez rondo na Rudniku.
305761639_456149129861057_4806384371537519735_n.jpg
305772454_456148969861073_9209428832957952954_n.jpg

ZAKLJUČEK

Tonale je mene prepričala, da je najboljše kar obstaja v tem segmentu. Če bi bil kupec takšnega tipa avtomobila ne bi pogledoval po ničemer drugem. Izbira vrhunskih materialov v notranjosti, izstopajoča zunanja podoba in (presenetljivo) dobre vozne lastnosti so vse kar lastnik Alfe Romeo želi.

Za tiste željne hitrosti pa v letu 2023 izide PHEV izvedba, ki bo imela 275 konjskih moči. Glede na podvozje, bi to morala biti zelo zanimiva kombinacija. Upam, da tudi njo dobimo v test.

Velika hvala Emil Frey Avtocentru Ljubljana za možnost izposoje Tonale čez vikend.

Spisal in testiral Matej Žagar,
predsednik Kluba ljubiteljev vozil Alfa Romeo
marko vitas
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 194
Pridružen: Ne Okt 30, 2016 11:56 pm

Lepo in poučno napisano. =D>

Lp ...
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Bolj zajetnega testa in opisa alfe pa že dolgo ne, če sploh....
Vsa čast, Matej!
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori
  • Informacija